رسالت :
با توجه به تغییرات و تحولات در زمینه های علمی، پژوهشی و فناوری در سطح ملی، منطقه ای و جهانی، اقتضا می نماید تا در جهت پویایی و بالندگی گام جدیدتری برداشته شود. دفتر توسعه آموزش علوم پزشکی دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی گیلان با توجه به ارزش های حاکم بر جامعه، درصدد تعلیم و تربیت نیروی شایسته و کارآمد برای ارائه خدمات و ارتقاء سطح سلامت، افزایش سطح توانمندی اعضای هیئت علمی و همسو شدن با تحولات و رسالت کلی دانشگاه می باشد.
بدین منظور دفتر توسعه آموزش دارای شرح وظایف زیر می باشد:
1- همکاری در ارتقاء توانمندی های اعضای هیئت علمی دانشکده در زمینه های مختلف آموزش علوم پزشکی
2- همکاری در اجرا و ارائه مشاوره در زمینه ارزشیابی اعضای هیات علمی و فرایندهای آموزش در دانشکده
3-ارائه مشاوره در زمینه اجرای طرح های پژوهشی در آموزش
4- ارائه مشاوره در حیطه های مختلف فرایند یاددهی - یادگیری، اجرای روشهای نوین آموزشی و ارزشیابی به گروههای آموزشی و اعضای هیئت علمی دانشکده
5- شرکت فعال در جلسات شورای آموزشی دانشکده
دورنما :
ما برآنیم که با تکیه بر اساتید مجرب و تربیت نیروی انسانی کارآمد در حیطه مهارت های بهداشتی، یکی از برجسته ترین و ارزنده ترین دفاتر توسعه آموزش علوم پزشکی در زمینه آموزش و پژوهش در دانشگاه علوم پژشکی گیلان باشیم و بتوانیم سهم خود را در توسعه و ارتقاء کیفیت بهداشت و سلامت به بهترین نحو ایفا نماییم.
ارزشها :
- رعایت احترام افراد
- رضایت مردم و تکریم ارباب رجوع
- پاسخگویی به نیازهای جامعه
- حفظ ارزشهای انسانی و توجه به اصل کرامت انسانی و اخلاق حرفه ای
- تمرکز بر پژوهشها و فعالیتهای سودمند و کاربردی
- بروز بودن از نظر علمی و استفاده از تکنولوژی آموزشی نوین
پس از بررسی نقاط قوت و ضعف داخلی و خارجی، دفتر توسعه آموزش اهداف زیر را دنبال می کند:
1- توانمندسازی اعضای هیئت علمی
. انجام نیاز سنجی آموزشی اعضای هیئت علمی گروه های آموزشی
. کارگاه آموزشی برای توانمندسازی اعضای هیئت علمی
. تدوین بسته آموزشی و پژوهشی
2- ارزشیابی
. استقرار نظام ارزشیابی عملکرد گروههای آموزشی
. ارزشیابی اعضای هیئت علمی گروه ها
. مشارکت در ارزشیابی برنامه های آموزشی گروه
. مشارکت در اصلاح فرآیند ارزشیابی اساتید
. تعیین کمیته ارزشیابی دانشکده
. انجام ارزشیابی اعضای هیئت علمی در دانشکده بهداشت
. بازخورد نتایج ارزشیابی گروه های آموزشی دانشکده بهداشت
. آنالیزوتحلیل50درصدازسوالات MCQ در مقطع کارشناسی
3- برنامه ریزی آموزشی
. پیگیری تدوین ، و پایش طرح درس های گروه های آموزشی دانشکده
. پیگیری تدوین ، بازنگری و پایش log book گروههای آموزشی
4- پژوهش در آموزش
. دریافت و ارسال طرح های پژوهشی در آموزش گروه های آموزشی به دانشگاه
5- مطالعه و اجرای اعتبار بخشی دوره ها و برنامه های آموزشی گروه
. اصلاح و بازنگری برنامه های آموزشی دوره کارشناسی ارشد گروه ها
. اصلاح و بازنگری برنامه های آموزشی دوره کارشناسی گروه ها
6- اجرای رتبه بندی و عارضه یابی مشکلات دانشکده
7- اصلاح فرآیندهای آموزشی ، اداری و رفاهی
. تدوین برنامه آموزشی دوره های کوتاه مدت و کارگاه های آموزشی توسط گروه
. مشارکت در ارزشیابی برنامه های آموزشی گروه
. مشارکت در اصلاح فرآیند ارزشیابی اساتید
. همکاری در برنامه های آموزش مداوم که براساس فرآیند علمی (طراحی علمی و ارزشیابی) اجرا می شوند
. ارائه طرح درس وطرح دوره توسط اعضای هیئت علمی
. اصلاح و باز نگری طرح درس و طرح دوره
. اجرایی نمودن ساز و کارهای تشویقی در زمینه آموزش
. ایجاد دوره کاربرد تکنولوژی های نوین در آموزش بهداشت
. اصلاح طرح درس کارورزی دوره های کارشناسی و کارشناسی ارشد
رئوس فعالیت ها EDO دانشکده بهداشت : رئوس فعالیتهای علمی واجرایی (جاری و آتی) EDO 1- تدوین و بازنگری برنامه های درسی و کوریکولوم آموزشی 2- تدوین کارنما ( log book ) جهت دروس عملی دانشجویان 3- توانمندسازی اعضاء هیئت علمی در زمینه های مختلف آموزشی 4- همکاری در تدوین برنامه های عملیاتی دانشکده در راستای برنامه استراتژیک دانشگاه 5- نظارت بر حسن اجرای برنامه های عملیاتی دانشکده و ارائه گزارش ادواری به مراجع ذیربط 6- ارزیابی درونی گروه های آموزشی همکاری EDC 7- تهیه و تدوین نقاط قوت ، ضعف ، فرصت ها و تهدیدهای (SWOT ) واحدهای دانشکده 8- همکاری و همسویی با مرکز توسعه آموزش دانشگاه 9- برنامه ریزی و برگزاری کارگاه های آموزشی مورد نیاز اساتید 10- تدوین Course Plan 11- تدوین Lesson plan 12- راه اندازی کتابخانه EDO 13- تشکیل آرشیو اسلایدهای مربوط به کارگاه های آموزشی 14- ارایه راهکارهای لازم جهت نهادینه کردن دانشجو محوری در برنامه ریزی آموزشی 15- برقراری ارتباط مستمر با دانشجویان علاقمند و جلب همکاری آنان 16- ارتقاء فرآیند ارزشیابی اعضاء هیئت علمی 17- فعال سازی فضای دفتر توسعه آموزش در سایت دانشکده و به روز رسانی آن |