• 1394/12/15 - 14:43
  • تعداد بازدید خبر : 51
  • زمان مطالعه: 1 دقیقه

همزمان با روز درختکاری تعداد 50 اصل نهال در دانشکده بهداشت کاشته شد.

مراسم روز درختکاری روز شنبه مورخ 94/12/15 با همت و تلاش بسیج دانشجویی دانشکده بهداشت به منظور زنده نگهداشتن توجه به محیط زیست و با حضور ریاست ، معاونین ، کارکنان ، اساتید و دانشجویان در محوطه دانشکده بهداشت برگزار شد.

 دکتر مهرابیان رئیس دانشکده بهداشت در این مراسم با اشاره به  نقش انسان گرفتار در زندگی ماشینی گفت: آلودگی که امروز متاسفانه به دست خود بشر و به بهانه پیشرفت های صنعتی ایجاد شده است عامل بروز بسیاری از بیماری های تنفسی، پوستی، قلب و عروق می باشد و هرساله بار سنگینی از نظر هزینه های درمانی به دوش دولت و بخش سلامت کشور گذاشته می شود.


رئیس دانشکده بهداشت اظهار کرد: زباله هایی که در اثر جمعیت های انبوه گرد آمده، به یک مشکل بزرگ در مدیریت بهداشتی مبدل شده و باعث گسترش بیماریهایی مانند سالک، وبا و بیماری های انگلی است.

 

وی افزود: در چنین شرایطی مساله حفظ محیط زیست بعنوان یک علم و مهندسی و مدیریت جدید، به عنوان دغدغه مهم مسئولان کشور در آمده است.


دکتر مهرابیان ابراز داشت: در حفظ محیط زیست، فضای سبز بسیار مهم است و اهتمام به درختکاری و فضای سبز یکی از شاخصه های پیشرفت امروز در جهان است به طوریکه امروزه وقتی به یک شهر نگاه می کنیم و درباره مدیریت شهری آن قضاوت می کنیم ملاک را ساختمان بلند نگیریم، بلکه فضای سبز و درختکاری باید ملاک باشد، زیرا برای ساختمان های بلند انگیزه اقتصادی وجود دارد.

آنچه که همت و دلسوزی و مدیریت می خواهد درختکاری و فضای سبز است.

 

رئیس دانشکده بهداشت بیان کرد: درختان و منابع طبیعی به عنوان یک امانت الهی در اختیار ماست و  تمام کسانیکه به طور مستقیم و غیر مستقیم در راستای حفظ و احیای منابع طبیعی فعالیت دارند کارشان بسیار ارزشمند و قابل تقدیر است.

در خاتمه نیز تعداد 50 اصله نهال در محوطه دانشکده بهداشت کاشته شد.

 

  • گروه خبری : اخبار اختصاصی دانشکده
  • کد خبر : 15573
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

تصاویر

تعداد نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

آخرین بروز رسانی : 1394/12/15 14:43