• 1397/06/07 - 15:15
  • تعداد بازدید خبر : 54
  • زمان مطالعه: 1 دقیقه

مراسم جشن غدیر دردانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی گیلان برگزار شد

به گزارش روابط عمومی دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی گیلان: در آستانه عید سعید غدیر خم و دهه ولایت و امامت مراسم جشن غدیر در نمازخانه دانشکده بهداشت روز چهارشنبه 7 شهریور ماه سالجاری به همت روایط عمومی و امور فرهنگی دانشکده با حضور رئیس ، معاونین ،کارکنان و اساتید دانشکده برگزار شد.

در این مراسم دکتر فردین مهرابیان رئیس دانشکده بهداشت ضمن تبریک عید غدیر خم ،هفته دولت روز کارمند از واقعه غدیرخم به عنوان واقعه ای تاریخی یاد کرد و گفت: پیامبر گرامی اسلام در واقعه غدیر می خواست سرنوشت امت مسلمان را تعیین کند.
وی گفت: واقعه غدیرخم به عنوان نسخه تضمین راه پیامبر گرامی اسلام و نسخه حکومت است.
دکتر مهرابیان در این جلسه با بیان جایگاه غدیر در دین اسلام اظهار داشت :غدیر تدوام راه انبیاء الهی خاصه پیامبر خاتم حضرت محمد (ص) است .
وی تصریح کرد: عید غدیر از یکی از اعیاد مهم و بزرگ اسلامی است و خبطه گرانقدر غدیر راه و چراغ هدایت جامعه اسلامی به شمار می رود و عید قربان و عید غدیر مظهر عبادت و بندگی خدا است.
در ادامه مراسم حجت الاسلام و المسلمین عدالت پیشه ضمن تبریک و گرامیداشت این دهه ولایت و امامت، ولادت امام هادی (ع) حدیثی از امام هادی عنوان نمودند: " کسی که در پی رضایت خداوند باشد انتظار درخواست مردم او را آزار نمی دهد."
وی در ادامه افزود: عید غدیر در متون دینی بزرگترین عید می باشد و صرفا اختصاص به شیعیان ندارد. هدف از ولایت پرستش خدا و شناخت خداوند می باشد. بزرگترین نعمتی که خداوند متعال می توانسته به انسان عطا کند نعمت ولایت است و در ذیل تفسیر آیه "لتسْئلنّ یوْمئذٍ عن النّعیم " امام صادق (ع)می فرمایند: "نعمتی که در روز قیامت از آن پرسیده می شود و نعمت ولایت است و اهل بیت آمده اند تا انسان رنگ خدا بگیرد." و در پایان مطرح کرد: بیشتر تلاش ما باید بر این باشد که هرچه بیشتر عید غدیر و ولایت را تبلیغ کنیم.
در این مراسم آقای محمدزاده از مداحان اهل بیت عصمت و طهارت (علیهم السلام) در رسا و مدح حضرت امیرالمومنین ( علیه السلام) مدیحه سرایی نمود که مورد استقبال حاضران قرار گرفت.
گفتنی است همراه با اقامه نماز جماعت بمناسبت روز کارمند از کارکنان دانشکده بهداشت با اهداء کارت هدیه تجلیل بعمل آمد.
  • گروه خبری : اخبار اختصاصی دانشکده
  • کد خبر : 39127
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

تصاویر

تعداد نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

آخرین بروز رسانی : 1397/06/07 15:15