• 1395/06/29 - 10:18
  • تعداد بازدید خبر : 56
  • زمان مطالعه: 2 دقیقه

عید سعید غدیر خم، عید امامت و ولایت بر تمامی شیعیان تبریک و تهنیت باد

دکتر فردین مهرابیان رئیس دانشکده بهداشت در آستانه عید سعید غدیر خم طی پیامی فرا رسیدن عید سعید غدیر خم ،عید امامت و ولایت را به کلیه کارکنان ، اساتید و دانشجویان دانشکده بهداشت تبریک گفت.

 متن پیام بدین شرح است:

عید غدیرخم، عید آل محمد و ارزشمندترین و والاترین عید اسلامى‏است و هیچ روزى در طول سال، فرخنده ‏تر و مبارک‏ تر از این روز مقدس نزد شیعیان اهل‏ بیت نیست.

در هجدهم ذی الحجه  سال دهم هجری قمری آخرین حج نبوی بر اساس  حکم و وحی الهی شکل گرفت و به دستور قاطع خداوند حکم ولایت و امامت ابلاغ  شد.

غدیر تکرار اولین است در کلام آخرین، همان کلام نورانی که  رسول گرامی اسلام، علی علیه السلام را به برادری و وصایت خواند و در غدیر، اعلام ولایت و امامت او را فرمود.

و اینک وارث غدیر، صاحب دست بیعت علوی، مالک ملک حیدری، والی سرزمین صفدری، مهر سپهر سروری، حجة بن الحسن العسکری در کنار غدیر روزگاران ایستاده است و از سر شوق و افتخار بر دستان مبارکش بوسه می زنیم و بر بیعت با او دل نازنین صدیقه کبری، فاطمه زهرا علیها السلام را شادمان می سازیم.

امام صادق سلام الله ‏علیه میفرمایند:

روزعید غدیر خم در میان اعیاد دیگر مانند درخشندگى ماه در میان ‏ستارگان است. چه تعبیر ظریفى امام(ع) دارد که عید غدیر را تشبیه به ماه کرده است و دیگر اعیاد را به ستاره؛ زیرا در این روز بزرگ بود که پروردگار فرمودند: امروز دین را بر شما تکمیل کردم و نعمتم را بر شما به اتمام رساندم؛ نعمت ‏بزرگ اسلام که از هر نعمتى ارزنده ‏تر و گرانبهاتر است، کامل نمى‏شود و محقق نمى‏گردد جز با ولایت على‏علیه السلام .

و ولایت على همان طریقه و روش صحیح زندگى است که اگر مردم آن روش را برگزینند، خداوند در روز رستاخیز، از آب گواراى حوض کوثر به دست على علیه السلام ‏سیرآبشان مى‏گرداند.

در این روز بزرگ، به امر پروردگار و به دست مبارک رسول‏ اکرم صلى الله علیه و آله و سلم ، امیرالمومنین علی علیه السلام بعنوان  ولی وامام مسلمین تعیین شد تا فطرت الهى ‏را در دل‏ها زنده نگه دارد و بر طریقه حق پایدار بمانند و دینشان کامل شود.

این همان روزى است که خداوند، حضرت ‏ابراهیم را از آتش رها ساخت، پس او به شکرانه این لطف الهى، این روز را روزه ‏گرفت. و همانا این روز، روزى است که رسول گرامى اسلام صلى الله علیه و آله وسلم بزرگوارى و  فضایل امیرالمؤمنین علی علیه السلام را بر مردم نمایان ساخت و او را وصى و جانشین خود قرار داد، پس او هم در این روزمبارک روزه ‏گرفت.

روزه گرفتن، دعا کردن ، اطعام مسلمانان و به ‏دیدار برادران دینى رفتن در این روز توصیه شده است و رضایت‏ خداى رحمان را به دنبال دارد.

اینجانب فرا رسیدن این عید بزرگ اسلامى  بر عموم‏ مسلمانان و شیعیان و پیروان امامان ، خانواده بزرگ دانشگاه علوم پزشکی گیلان به ویژه به کلیه کارکنان ، اساتید و دانشجویان دانشکده بهداشت تبریک و تهنیت عرض نموده و از خداى بزرگ‏ خواهانیم ما را جزو شیعیان و ولایت ‏پذیران واقعى قرار دهد.

  • گروه خبری : اخبار اختصاصی دانشکده
  • کد خبر : 20464
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

تعداد نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

آخرین بروز رسانی : 1395/06/29 10:18