• 1395/10/06 - 09:00
  • تعداد بازدید خبر : 83
  • زمان مطالعه: 4 دقیقه

برگزاری سومین جشن فارغ التحصیلی دانش آموختگان مقطع کارشناسی ارشد و کارشناسی در دانشکده بهداشت

مراسم جشن فارغ التحصیلی 130 تن از دانش آموختگان مقطع کارشناسی ارشد و کارشناسی رشته های مهندسی بهداشت محیط ، بهداشت حرفه ای و بهداشت عمومی و ارتقاء سلامت در سالن همایش دانشکده بهداشت برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشکده بهداشت؛ دانش آموختگان مقطع کارشناسی ارشدو کارشناسی رشته های مهندسی بهداشت محیط ، بهداشت حرفه ای و بهداشت عمومی و ارتقاء سلامت روز یکشنبه 5/10/95، با حضور رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان، مسوولین دانشگاه، اساتید ،کارکنان و خانواده ها، فارغ التحصیلی خود را جشن گرفتند.

دکتر شاهرخ یوسف زاده چابک –رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان، با حضور در مراسم فارغ التحصیلی دانش اموختگان گفت: دانش آموختگانی که امروز از رشته های مختلف دانشکده بهداشت فارغ التحصیل می شوند به عنوان ثمره دانشگاه علوم پزشکی گیلان مسوولیت خطیری در حفظ و ارتقای سلامت جامعه بر عهده دارند و آنها باید بتواند نقش کلیدی خود را در سلامت جامعه ایفا نماید.

رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به مقوله پیشگری از بیماری های واگیردار، تصریح کرد: در سال ها و قرن های گذشته بیماری های واگیر دار کابوس بشریت بود و بیماری های چون طاعون، جزام، سل و تیفوئید باعث کشتار انسان های بیشماری در سراسر دنیا می شد و خانواده ها برای بقای نسل خود مجبور بودند تعداد زاد و ولدهای خود را زیاد کنند تا اگر تعدادی از فرزندان خود را از دست دادند حداقل تعدادی برای آن ها باقی بماند و این تنها کاری بود که بشر آن روز می توانست در برابر بیماری های کشنده واگیر دار انجام دهد. اما آن چه که باعث شد این کابوس برای همیشه از جامعه بشری رخت بربندد نگاه بهداشتی و پیشگیرانه ای بود که برای مهار این بیماری ها به کار گرفته شد. وی خطاب به دانش آموختگان رشته های بهداشت، افزود: شما میراث دار کسانی هستید که توانستند مخوف ترین دشمنان بشریت (بیماری های واگیر دار ) را مهار کنند و به تاریخ بسپارند. وی ادامه داد: بی شک دانش آموختگان بهداشت نگهبانانی هستند که فرصت عرض اندام به بیماری های واگیر دار را نخواهند داد .

دکتر یوسف زاده خاطرنشان کرد: امروزه بیماری های غیر واگیر 73 درصد مرگ میر جامعه را به خود اختصاص داده است که شما دانش آموختگان بهداشت علاوه بر نگهبانی از دستاورد های گذشته باید رسالت پیشگیری از گسترش بیماری های غیر واگیر و تغییر سبک زندگی را نیز به عنوان اساس سلامت جامعه در برنامه های خود داشته باشید. وی ادامه داد: حوزه های نظارتی و پیشگیری در زمینه مواد غذایی بسیار می توان حایز اهمیت باشد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به این که پیشگامی در دانشگاه های نسل سوم در راس کارهای دانشگاه علوم پزشکی گیلان قرار دارد، گفت: امروز دیگر داشتن عنوان دکتر و مهندس برای کسب احترام در جامعه کافی نیست و اشخاص باید به مهارت لازم برای نقش آفرینی در جامعه رسیده باشند تا مورد عزت و اعتبار قرار گیرند.

دکتر فردین مهرابیان رئیس دانشکده بهداشت در آئین سومین جشن یکپارچه دانش آموختگی فارغ التحصلان دانشکده بهداشت با اشاره به ویژگیها و پتانسیل های دوران جوانی گفت توکل به خدا هدفدار بودن ، برنامه ریزی منسجم زمینه ساز موفقیت در عرصه های مختلف زندگی خواهد بود .

دکتر مهرابیان افزود دانشکده بهداشت سومین جشن یکپارچه فارغ التحصیلان را با حضور 130 نفر از  فارغ التحصیلان مقاطع کارشناسی ارشد و کارشناسی و خانواده های آنان برگزار کرده است .

وی افزود این دانشکده با 550 دانشجو ، 17 عضو هیات علمی و 100 مدرس مدعو به فعالیتهای آموزشی و پژوهشی مشغول است .

رئیس دانشکده بهداشت با اشاره به فعالیتهای دو سال گذشته دانشکده اظهار داشت ارتقاء کمی و کیفی جایگاه دانشکده ، توسعه فضای فیزیکی ، افزایش تعداد اعضای هیات علمی از 7 نفر به 17 نفر ، راه اندازی مجلیه انگلیسی زبان و راه اندازی مرکز تحقیقات بهداشت و محیط زیست ، جلو گیری از Disaprave شدنمقطع کارشناسی ارشد آموزش بهداشت ، اختصاص اعتباری معادل یک میلیارد و پانصد میلیون ریال برای تجهیز آزمایشگاههای ، فراهم نمودن مقدمات برگزاری کنگره بهداشت حرفه ای در اردیبهشت سال آتی بخشی از فعالیتهای دانشکده بهداشت ذکر نمود و افزود در بخش فعالیتهای فرهنگی و دانشجویی نیز کسب مقام اول مسابقات کشوری تکواندو ، کسب مقام اول استانی مناظره دانشجویی ،انتخاب دانشجویان نمونه دانشگاه از دانشکده بهداشت ، حضور فعال تشکلهای دانشجویی از جمله اقدامات در سطح دانشکده می باشد.

حجت الاسلام والمسلمین  امیرچهری- مسوول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی گیلان نیز در خصوص فتنه 9 دی و بصیرت مردم در برابر فتنه و فتنه گران سخنرانی و با اشاره به اینکه امروز جشن فارغ التحصلی دانش آموختگی شما دانشجویان است روز بسیار مهمی است در زندگی و شرنوشت شما اما فکر نکنید راه تعالی و صعود علمی شما با این جشن تمام می شود.

 قرات سوگند نامه توسط دانش آموختگان پایان بخش این مراسم بود

گفتنی است؛ این مراسم با برنامه های متنوعی چون پخش کلیپ، تقدیر از کارکنان نمونه دانشکده از دید دانشجویان، تقدیر از دانشجویان و دانش آموختگان المپیادی و قرائت سوگندنامه همراه بود. این جشن سومین مراسم دانش آموختگان مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد رشته مهندسی بهداشت محیط ، بهداشت حرفه ای ، بهداشت عمومی و ارتقاء سلامت بود

  • گروه خبری : اخبار اختصاصی دانشکده
  • کد خبر : 22831
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

تصاویر

تعداد نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

آخرین بروز رسانی : 1395/10/06 09:00