• 1395/05/30 - 13:56
  • تعداد بازدید خبر : 48
  • زمان مطالعه: 4 دقیقه

بازدید معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی از دانشکده بهداشت

دکتر شادمان نعمتی معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی گیلان و دکتر نجم اله طایفه مدیر توسعه فناوری با حضور در دانشکده بهداشت از بخشهای مختلف دانشکده بهداشت بازدید و با امکانات و نیازهای دانشکده آشنا شدند ...


 هرعضو هیئت علمی یک شرکت دانش بنیان

دکتر شادمان نعمتی سپس با حضور در جمع رئیس ، معاونین ، مدیران گروه و روسای واحدهای دانشکده بهداشت با نظرات و دیدگاههای آنان آشنا شد.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی گیلان سپس با حضور در جلسه شورای آموزشی و پژوهشی دانشکده بهداشت طی سخنانی با ابراز خرسندی از حضور در جمع مسئولان و اساتید دانشکده بهداشت ، مسئولیت در نظام مقدس جمهوری اسلامی را پذیرش امانت دانست و گفت باید در این مسیر بیش از پیش تلاش نمائیم.

دکتر نعمتی افزود در شورای راهبردی دانشگاه علوم پزشکی گیلان توجه ویژه ای به پژوهش و فناوری در کنار سایر سنجه ها شده است.

وی اظهاد داشت در راستای تحقق شعار اصلی دانشگاه که « پیشگام در دانشگاههای نسل 3 می باشد» مصمم هستیم دانشگاه را در تمامی زمینه ها من جمله پژوهش و فناوری به جایگاه اصلی اش برسانیم.

وی گفت نقش پژوهش و فناوری در دانشگاههای نسل 3 من جمله دانشگاه علوم پزشکی گیلان بسیار پررنگ و استراتژیک می باشد.

دکتر شادمان نعمتی افزود برای رسیدن به جایگاه واقعی باید تلاشها را بیشتر نموده و با ارائه راهکارهای خلاقانه و نوآورانه و مشارکت اساتید و کارکنان به این جایگاه واقعی برسیم .

 معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه افزود بزودی برنامه استراتژیک حوزه معاونت پژوهشی دانشگاه اجرایی خواهد شد .

وی گفت مدیران گروههای آموزشی باید برای اعضای هیات علمی خود برنامه های آموزشی و پژوهشی مدون داشته باشند و انتخاب مدیران گروهها بایستی براساس میزان توانمندی و توجه به برنامه ریزی ، سازماندهی و هماهنگی آنان باشد.

وی اعضای هیئت علمی را سرمایه های اصلی هر دانشگاه دانست و با اشاره به شعار «هر عضو هیات علمی یک شرکت دانش بنیان »، فعالیت های پژوهشی فناورانه را از جمله این فعالیتها دانست و تاکید کرد که اعضای هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی بویژه در گروههای پایه بایستی در بازار سلامت نقش عملی و علمی پررنگی داشته باشند.

دکتر نعمتی لزوم انجام طرحهایی با عنوان پژوهش در بهداشت و استفاده بهینه از امکانات و تجهیزات آزمایشگاهی و مدیریت بهینه این وسایل و تجهیزات آزمایشگاهی و مدیریت بهینه این وسایل و تجهیزات و ساماندهی آنها را مورد تاکید قرار داد و اظهار امیدواری کرد بزودی نسبت به شناسایی و سازماندهی این وسایل و تجهیزات اقدام بشود.

وی گفت ساخت آزمایشگاههای تحقیقاتی علوم پایه از دیگر نیازهای دانشگاه علوم پزشکی گیلان است که در دستور کار قرار دارد.

دکتر نعمتی در بخش دیگری از سخنان خود توجه به اخلاق پژوهش توسط محققان و پژوهشگران را مورد تاکید قرارداد.

وی گفت استقرار و احیای رابطین پژوهشی از جمله اقدامات آتی حوزه معاونت پژوهشی و فناوری اطلاعات  خواهد بود.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه ساماندهی پایان نامه های پژوهشی در تحصیلات تکمیلی را مورد تاکید قرارداد و گفت بایستی به ازای هر دستیار و دانشجوی تحصیلات تکمیلی     یک مقاله ISI داشته باشیم.

وی در زمینه پرداخت ها به طرحهای تحقیقاتی اظهار امیدواری کرد با ارائه راهکارها نسبت به پرداخت بموقع و عادلانه طرحهای تحقیقاتی اقدام شود.

در خاتمه دکتر نعمتی اظهار امیدواری کرد همه اساتید در رشته های تخصصی خود مرجع بوده و بتوانند زمینه فعالیتهای پؤوهشی کاربردی را نه تنها در سطح دانشگاه و استان بلکه در سطح ملی و منطقه ای فراهم نمایند .

گفتنی است در آغاز این نشست دکتر مهرابیان رئیس دانشکده بهداشت طی سخنانی گفت دانشکده بهداشت با 550 دانشجو در دو مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد و با 15 عضو هیات علمی ثابت و 88 مدرس مدعو به فعالیتهای آموزشی و پژوهشی مشغول است.

وی گفت : اخذ مجوز مرکز تحقیقات بهداشت و محیط زیست ، راه اندازی مجله انگلیسی زبان Caspian Journal of Health Research ، تجهیز آزمایشگاههای بهداشت حرفه ای ، محیط و آموزش بهداشت ، تجهیز کتابخانه و سایت کامپیوتر ، جذب اعضای هیات علمی و کادر اداری و راه اندازی آزمایشگاه بهداشت حرفه ای را از جمله فعالیتهای دو سال اخیر دانشکده بهداشت دانست و کسب رتبه اول توسط سایت دانشکده دردو سال متوالی ،  رتبه اول دانشجویان در مناظره ای دانشجویی دانشگاههای استان  و رتبه اول ضیافت اندیشه را از جمله رتبه کسب شده دانشکده بهداشت دانست.

دکتر مهرابیان عدم تخصیص مناسب و بموقع به طرحهای پژوهشی به دانشکده ها، حمایت مالی بموقع از پایان نامه ای دانشجویی ، کمبود دستگاههای آزمایشگاهی من جمله دستگاه GC ،Gcmass پادار نمودن گرانت های پژوهشی و استیجاری بودن ساختمان دانشکده بهداشت و لزوم توسعه چارت سازمانی را از مهمترین نیازهای دانشکده دانست و اظهار امیدواری کرد با عنایات مسئولان محترم دانشگاه و معاونت محترم تحقیقات و فناوری نسبت به رفع این مشکلات اقدام شود.
  • گروه خبری : اخبار اختصاصی دانشکده
  • کد خبر : 19624
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

تصاویر

بازدید معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی از دانشکده بهداشت بازدید معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی از دانشکده بهداشت بازدید معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی از دانشکده بهداشت بازدید معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی از دانشکده بهداشت بازدید معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی از دانشکده بهداشت بازدید معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی از دانشکده بهداشت بازدید معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی از دانشکده بهداشت بازدید معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی از دانشکده بهداشت بازدید معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی از دانشکده بهداشت

تعداد نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

آخرین بروز رسانی : 1395/05/30 13:56